پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2284
-
الف
+

«میراث مرثیه» تاریخ عزاداری در ایران را روایت می‌کند

مجموعه مستند داستانی «میراث مرثیه»، به کارگردانی مهدی زنگنه در 15 قسمت و با استفاده از هنرمندان سینمای ایران، تاریخ عزاداری در ایران را روایت می‌کند.

مجموعه مستند داستانی «میراث مرثیه» به کارگردانی مهدی زنگنه، با حضور هنرمندان سینمای ایران، تاریخ عزاداری در کشورمان را روایت می‌کند.  

سیدمازیار هاشمی که تهیه کننده این مجموعه است، درباره آن گفت: این اثر به کارگردانی مهدی زنگنه با روایت ثریا قاسمی، رویا تیموریان، سیاوش طهمورث، محمدرضا علیمردانی، محمود عزیزی، نیما رئیسی و مجید آقا کریمی تهیه و تولید شده است و به سفارش سازمان تبلیغات اسلامی در ایام ماه محرم پخش می شود.

هاشمی افزود: در هر اپیزود این مجموعه ۱5 قسمتی به زندگی و آثار یکی از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ عزاداری مردم ایران می پردازیم که تاثیر بسزایی در آداب و رسوم عزاداری مردم در ایام محرم داشته اند.

تهیه کننده این مجموعه در توضیح محتوای آن گفت: در فصل اول این مجموعه که ٧ قسمت بوده است به شخصیت هایی همچون حاج اکبر ناظم، کربلایی محمود بهجت، سید مهدی قوام، شیخ رضا سراج، میرزا حسین بابا مشکین، حاج مرزوق حائری و محتشم کاشانی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در فصل دوم مجموعه که ٩ قسمت دارد، شخصیت هایی همچون عمان سامانی، مرحوم احمد شمشیری، مرحوم حجت الاسلام محمدتقی فلسفی، مرحوم محمد علامه، مرحوم احمد دلجو، مرحوم نادعلی کربلایی، مرحوم آرام دل، مرحوم سیدمحمد کوثری و مرحوم شاحسین بهاری افرادی هستند که اپیزودها با محوریت کاراکتر آنها تولید شده است.

«میراث مرثیه» شامل 15 قسمت 50 دقیقه‌ای است که از اواسط مهرماه پخش خواهد شد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر